[O2] Problem z kontrolką składu spalin

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marsel79
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O2] Problem z kontrolką składu spalin

    ..witam !! To może i ja lekko OT się zapytam.
    Potrzebuję polakierować tylny zderzak, a chętnie to nawet nie cały chociaż wiadomo, że takich rzeczy to raczej się nie robi. Sąsiadka delikatnie mnie otarła i skończyło się póki co na oświadczeniu do OC i wizycie likwidatora z TU. Teraz wiadomo... trzeba coś z tym zrobić. Byłem u Plichty w Gdańsku i proponują lakierowanie całego zderzaka i wymianę listwy ozdobnej ale potrwa to około tygodnia. Może macie jakiegoś sprawdzonego lakiernika w 3-mieście, który by się podjął usunięcia rys być może bez konieczności lakierowania całości.
  • pewex88
    Classic
    • 2009
    • 2

    #2
    [O2] Problem z kontrolką składu spalin

    W octavii 2 1.6 FSI pali się kontrolka składu spalin ,w ASO wymieniono przekaźnik lecz nic to nie dało i stwierdzili, że albo trzeba będzie zdjąć głowice (chca za to 9 tys haha) albo że coś z kolektorem. Ale jak to nasze kochane ASO nie maja pojecia co jest nie tak.

    Ktos spotkał sie z takim problemem może?

    Komentarz

    • rrysio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 493

      #3
      Jesteś pewien, że to nie wina benzyny?

      Komentarz

      • blackspot
        Rider
        • 2007
        • 291

        #4
        Moim zdaniem to też może być kwestia jakości paliw i temperatur jakie ostatnio mamy. Kolega z pracy w Peugocie 307 miał dzisiaj podobne objawy. Jeśli jeździe poczekaj parę dni jak zmnienią się warunki. Może problem się wtedy sam rozwiąże.
        Powered by Rogalotti + DSG

        Komentarz

        • mtmg
          Ambiente
          • 2007
          • 104

          #5
          Witam!
          Moje FSI dotknął dziś podobny problem, tzn. zapaliła się kontrolka składu spalin podczas jazdy, z tym że wcześniej przez kilka dni silnik pracował jakoś dziwnie, jakby spadek mocy, przerywanie podczas przyspieszania, itp. Raczej wykluczam paliwo, bo po zatankowaniu do pełna nic się nie zmieniło.
          Kolega pewex88 znalazł rozwiązanie problemu :?:

          Komentarz

          • tom2212
            RS
            • 2008
            • 3892

            #6
            a ja mam srodek rewelacyjny swieci sie :P to ja odlacz to nie bedzie sie swiecila :P:P:P:P :lol: i po problemie :P pozdrawiam

            Komentarz

            • Angel
              Rider
              • 2008
              • 503
              • Octavia III combi (5E5)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              A podlaczyles pod VAG-a?? mtmg, Byc moze diagnoza cos pokaze.
              Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

              Komentarz

              • mrk
                Classic
                • 2011
                • 2

                #8
                Mam identyczny problem ale z najnowszą Octavią. już 3 razy podczas pół roku... Aso chyba nadal nie wie co jest z autem i tylko zbywają ludzi...

                Komentarz

                • nebraska11
                  Classic
                  • 2011
                  • 7

                  #9
                  Ja mam podobny problem,kupiłem używany samochód z ASO z "trzymiesięczną gwarancją". Po przejechaniu 2000km zapaliła mi się kontrolka spalin(ten silniczek). pojechałem więc do aso raz,zrobili diagnozę i kazali wymienić świece. Po trzech dniach kontrolka znów sie zapaliła.Pojechałem drugi raz, zrobili diagnozę kazali wymienić przewód za filtrem powietrza bo był dziurawy i niby brał powietrze.Wymieniłem. za dwie usługi zapłaciłem mimo "gwarancji". I Znów kontrolka się pojawiła.Za trzecim razem stwierdzili że nic sie nie dzieje wszystko ok, skasowali kontrolkę i nie wzięli pieniędzy, ale problem po jednym dniu znów powrócił.

                  Co to może być? Czy ten typ tak ma?? silnik nie gaśnie, nie szarpie nie przerywa, pracuje cicho i równo,tylko ta lampa.Żeby chociaż sama zgasła po ustąpieniu usterki, ale niestety nie.
                  Miał ktoś podobne zagadnienie? Jeżdżę z tą kontrolką nic sie nie dzieje ale troche to wkurza, jazda z zapaloną kontrolką.

                  Komentarz

                  • wicher12
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 193

                    #10
                    jedz na spota i któryś z kolegów forumowych zeskanuje ci samochód VCDS i może wtedy będzie coś wiadomo, przynajmniej jakiś trop

                    Komentarz

                    • nebraska11
                      Classic
                      • 2011
                      • 7

                      #11
                      już 3 tygodnie jeżdzę z tą palącą się kontrolką i nic sie nie dzieje. nie szarpie, nie gaśnie ,nie dymi,pali na dotyk. czy to nie jest jakaś" pierdułka?"albo jakieś błędy w elektryce? Dlaczego serwis trzykrotnie to badając nic nie stwierdził???????? dalej nie wiedzą co to jest?
                      Ktoś może miał podobny problem??? czy jest może w trójmieście jakiś konkretny mechanik -elektryk który powie o co chodzi???

                      Komentarz

                      • Darekgda
                        Rider
                        • 2010
                        • 611

                        #12
                        nebraska11 jutro mamy spota, masz okazję zapoznać się z nami i może jakiś życzliwy kolega coś poradzi , odnośnie spota zerknij na- spotkania klubowe - trójmiasto

                        Komentarz

                        • maciek_lan
                          Classic
                          • 2007
                          • 2

                          #13
                          Witam,

                          nie ma co owijać w bawełnę z tym błędem serwis to ma duży problem. Kolega ma Fabię, też mu to wyskakuje. Czasami częściej czasami rzadziej. Podpięliśmy VAG, wskazuje czasami za bogatą mieszankę, czasami za biedną. Faktycznie współczynnik lambda wtedy ma wartość większą niż 1 lub mniejsza, normalnie to musi oscylować wokoło 1.
                          W instrukcji serwisowej sprawdziliśmy co może być przyczyną to tam jest całą lista, sondy lambda, wtryskiwacze, lewe powietrze, filtr węglowy. Jedną sondę miał wymienioną. Sprawdziliśmy obie, jeszcze inne rzeczy, zostały wtryski i inne kosztowne rzeczy.

                          Pojechał do serwisu bo myślał że tam mu pomogą skasowali 150PLN za podpięcie VASa i sondę kazali wymienić, jak się okazało że jest nowa, to rozłożyli ręce i powiedzieli że nie wiedzą co z tym zrobić.

                          Samo auto kosztuje 9000 to nie ma sensu inwestować tu z wymianą części. Akurat w tym przypadku to trzeba mieć dużo szczęści co do samej awarii lub mechanika.

                          Komentarz

                          • Robert_P
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 209

                            #14
                            Zamieszczone przez nebraska11
                            już 3 tygodnie jeżdzę z tą palącą się kontrolką i nic sie nie dzieje. nie szarpie, nie gaśnie ,nie dymi,pali na dotyk. czy to nie jest jakaś" pierdułka?"albo jakieś błędy w elektryce? Dlaczego serwis trzykrotnie to badając nic nie stwierdził???????? dalej nie wiedzą co to jest?
                            Ktoś może miał podobny problem??? czy jest może w trójmieście jakiś konkretny mechanik -elektryk który powie o co chodzi???
                            Sporo wody upłynęło a kolega nic nie napisał jak rozwiązał problem, który mnie też niestety dotknął
                            W serwisie komputer coś tam pokazał, popsikali w przepustnicy ale pomogło to tylko na 200 metrów , powiedzieli że przepustnica do wymiany a koszt to 1600 zł !
                            Dodam że z autem nic się nie dzieje żadnych objawów poza kontrolką...
                            Smerf Miętus

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Robert_P, z grubsza rzecz biorąc FSI ze względu na bezpośredni wtrysk mają tendencję do zatykania się nagarem, którego nic nie wypłukuje (jak to ma miejsce przy wtrysku pośrednim), przy większym przebiegu może byc to jeden z powodów tego problemu.
                              czyszczenie może być kosztowne.
                              dotyczy też silników TSI i TFSI.

                              [ Dodano: Czw 15 Lis, 12 15:04 ]
                              Zamieszczone przez Robert_P
                              powiedzieli że przepustnica do wymiany a koszt to 1600 zł !
                              dobrze bym to sprawdził, najlepiej nie w ASO
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Robert_P
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 209

                                #16
                                szkoda , wiem, wiem czytałem o tym nagarze.
                                Oczywiście narazie nie zamierzam wydać takiej kwoty tym bardziej że pewności nie ma, choć po nasmarowaniu problem na jakiś czas znikł, może się faktycznie coś nie do końca otwiera, przebieg już blisko 196 000
                                Za tydzień będę pomykał autostradą i zobaczę czy na konkretnych prędkościach są jakieś efekty uboczne...
                                Smerf Miętus

                                Komentarz

                                Pracuję...